Alles wat verkocht wordt bij Ritchie Bros. Auctioneers wordt verkocht via een onvoorwaardelijke openbare veiling – dat wil zeggen, er zijn geen minimumbiedingen of reserveringsprijzen, en onze veilingen zijn open voor iedereen. Kopers doen biedingen op items, en elk item wordt verkocht aan de hoogste bieder, ongeacht de uiteindelijke prijs. Wanneer je klaar bent om te bieden en te kopen, kun je je registreren en online bieden in elke live veiling of bieden via een verscheidenheid aan andere handige online opties.
Registratie om te bieden is gratis. U kunt worden gevraagd een terugbetaalbare biedingsborg te plaatsen. Houd er rekening mee dat u een identiteitsbewijs met foto moet tonen wanneer u zich registreert op de veilinglocatie (bijv. identiteitskaart, paspoort of rijbewijs). Registreer hier voor je gratis account!
We voeren live veilingen uit op fysieke veilinglocaties, met Real-Time Online Bieden. We verkopen ook via onze online Tijdgebonden Veilingen – een geautomatiseerd systeem zonder veilingmeester. Je kunt bieden in persoon, online, via onze mobiele app of via PriorityBid.
De veilingmeester (of het Timed Auction-systeem) zal elk perceel introduceren en om biedingen vragen. Als niemand een bod uitbrengt, wordt de vraagprijs verlaagd. Wanneer er een bod wordt geplaatst, verhoogt de veilingmeester de vraagprijs. Bieden gaat door totdat er geen biedingen meer worden geplaatst, en het item wordt verkocht aan de hoogste bieder. Leer meer over hoe onze veilingen werken.
Ja, apparatuur is beschikbaar voor persoonlijke inspecties op onze permanente veilinglocaties en lokale opslagplaatsen. Bezichtiging is mogelijk twee weken voor de start van elke veiling. Neem alstublieft contact op met de locatie om afspraken te maken buiten deze tijden en om de openingstijden te bevestigen. Bezichtiging is alleen mogelijk voor apparatuur die op de locatie is afgeleverd (controleer de vermelding van elk individueel item op onze website, en kijk onder het tabblad "Gedetailleerde apparatuurinformatie" voor "In Yard – Ja/Nee").
Apparatuur die wordt verkocht vanuit het pand van een consignor kan ook persoonlijk worden bekeken door een tijd en datum met de verkoper af te spreken.
Bekijk onze koperskosten voordat u gaat bieden.
Aankopen moeten binnen zeven (7) dagen na het einde van de veiling volledig worden betaald. Kopers kunnen hun aankopen niet van de veilinglocatie verwijderen totdat hun factuur volledig is betaald. Contante betalingen worden niet geaccepteerd. Betaal alstublieft alleen vanuit hetzelfde Ritchie Bros. account waaronder u de aankoop heeft gedaan.
Als Ritchie Bros. geen duidelijk eigendom kan overdragen op een aankoop, heeft de koper recht op een volledige terugbetaling van de aankoopprijs. Als Ritchie Bros. niet binnen zeven (7) dagen na het einde van de veiling volledige betaling ontvangt, zal de koper rente over achterstallige bedragen betalen tegen een tarief van 18% per jaar of een ander maximaal tarief zoals toegestaan door de wet, samen met eventuele juridische of incassokosten die door Ritchie Bros. Auctioneers zijn gemaakt.
Er zijn meerdere manieren om te betalen. Bekijk de betalingsmogelijkheden.
Elke veiling is onderworpen aan onze Voorwaarden voor Bieden en Verkoop. Bekijk ze zorgvuldig voordat u een bod uitbrengt.
VAT and other DUTIES as they may apply are the BUYER'S RESPONSIBILITY.
UK Value Added Tax (VAT) will apply in the following cases:
UK registered companies or items that remain in UK.
EU buyers who fail to provide a valid VAT number and/or EU buyers who fail to provide valid proof of transport (complete CMR) within 90 days after the invoice date.
Non EU buyers who fail to provide correct and complete Export Documents to RBA within the 90 days since invoice date.
A valid CMR document must mention the Ritchie Bros company as the sender in box 1; lot number and full lot description in box 6; signature of the receiver in box 24; plus the rest of the usual information.
Official Customs documents provided by the corresponding Customs Authorities. The corresponding Ritchie Bros company must appear as the exporter on the export document. The lots must be clearly described and identifiable. We require the final proof of export (i.a. "exit confirmation" or "goods departed" confirmation) the intention only is not considered sufficient.
Buyers that will export the goods out of the European Union (non-EU buyers) are required to pay a deposit on all pieces of equipment bought at the auction. The deposit equals the local standard VAT rate calculated on the purchase price of the equipment. This deposit will be refunded to the nominated bank account of the buyer within five (5) business days after presentation of Proof of Final Export. This Proof of Final Export can be provided by your customs broker or freight forwarder. Non-EU Buyers should provide accurate bank details in order to facilitate timely refund of deposits.
To avoid the VAT deposit Non-EU buyers can engage the services of RB Logistics or they can work with one of the nominated shipping companies assigned by RBA:
RB LogisticsThe NetherlandsTel. + 31.168.392200Fax. + 31.168.392250Contact us by email
Effective January 1, 1995Certain items in this auction may require CE-marking. Items that are not CE-marked are offered for sale on the condition that any buyer intending to sell or use such item within the European Union will take the necessary measures to certify the item, if and as required under the European Union Legislation on Machinery implemented in the national legislation of the relevant member countries. The purchaser is responsible for all costs related to certification and upgrading. Please contact the manufacturer or his authorized representative within the EU for details.